23.07.2017

01.03.2012

Carlos Gallego

Acte d'homentage

Una cova. A la paret, gairebé sense llum, una pintura rupestre explica l’aventura d’un caçador: un bisó ferit, de colors difuminats però encara visibles, i al seu costat, profundament marcats a la pedra, quatre marques, gairebé idèntiques... Van caldre mil·lenis per passar de “quatre bisons” al número 4

El Carlos ens ha estès la mà per fer-nos de guia fins a aquesta cova.

Perquè sabia que sense ella no podríem refer el camí cultural que ens portaria després d’un llarg anar i venir fins a entendre el pensament dels infants i el nostre propi.

Sabia també que al llarg del camí per arribar a la cova viuríem un munt d’experiències que ens farien de vegades meravellar, d’altres interrogar i potser també en algun moment canviar la direcció de les nostres passes, tot amb el desig d’anar junts més enllà i de comprendre.

I en el trajecte hi anava convidant tothom, només calia acceptar que anàvem a la recerca del Bosc Primitiu fins a refer la història cultural de la humanitat. Un canvi de paradigma, com dèia, perquè són molt pocs els que s’atreveixen a copsar les coses de sempre amb mirades noves.

I així és com el camí ésdevé apassionant. Tant, que no el pensem deixar. Ni els que acabaven d’arribar, que situava càlidament al seu costat, ni els més experimentats, que ens animava també a acompanyar-los i a cercar dreceres amb la única condició que les afegíssim al mapa de tots que anavem construint.

El Carlos, al llarg del viatge, ha esdevingut Mestre i mestre de mestres, amb la generositat i la força de poder influir en la vida dels infants, famílies i escoles d’infinits llocs. Ha escampat polsims de vida als ulls de tots els mestres i estudiants de mestres amb els que ha estat en contacte.

Els estudiants de la Facultat de Blanquerna, els professionals de tantes i tantes escoles i el grup de la Cultura Matemàtica de les Persones hem viscut al seu costat un trajecte vinculat al millor dels somnis, d’un somni tan profund que no en volem despertar; per la infància, per la cultura, per la vida, per nosaltres i per ell!

Gràcies Mestre!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Per veure el video clica aquí.